Friday, January 27, 2012

Gevalia Kaffe

Hittade Gevalia i affären härom veckan, tyckte att det var kul och köpte en paket. Vi bestämde att vi skulle vänta till helgen så att vi verkligen kunde njuta i lugn och ro av en go kopp svenskt kaffe, trot om ni vill men det smakade inget vidare alls, kändes mäkta snopet! Våra smaklökar har nog ändrat sig med åren och så kan det kanske bero på att jag jobbar på ett micro kafferosteri, där vi rostar och koppar kaffe mer eller mindre varje dag ;o)

DSC05999

Ha en go och trevlig helg!! På lördag blir det car show och vi hoppas att det fina, varma vädret håller i sig som vi har haft dom sista dagarna!!

♥♥♥ Helene

6 comments:

Malin said...

Vad snopet men när du jobbar på rosteri så får du så färskt och gott kaffe så en sån påse från Gevalia blir lite urvattnad då. Den färgen har jag inte sett här i Sverige.

Ha en fin dag over there
Hugs from Malin och Mr T till er båda

Göran S said...

Bli go o gla
drick Gevalia!

SoCal Helene said...

Göran, det var vad jag trodde jag skulle bli, go och gla!! :o)

SoCal Helene said...

Malin, det är nog som du säger, jag har nog blivit väldigt bortskämd med ny rostat kaffe....
♥ Helene

Annelie L said...

Nyrostat kaffe är alltid godast och Gevalia är väl inte det allra godaste vi har att erbjuda i Sverige.
Det där vädret du skriver om, det skulle inte vara dumt om du skickade lite,lite värme till oss här hemma i ditt gamla hemland. För här är det kallt och bistert.
Kram till dig <3

SoCal Helene said...

Annelie, det är väl så att nyrostat kaffe är godast!! Har skickat lite värme och sol till er det kommer på tisdag, tänk om det ändå funkade då skulle jag göra det på stört!!